Mennessani Suomeen joulukuussa ,ja paastessani perille huomasin

Etta matkalaukkuni on rikkoutunut.Olin laittanut hyvin pienella lukolla laukun kiinni vetoketjun vetimista.Vetoketjun vetimet olivat katkaistu.Tama on ensimmainen kerta,kun minulle nain tapahtui.Naita lukkoja on taallakin myynnissa,jotka laitetaan juuri vetoketjuun.Minulla oli hyvin pieni "munalukko".Miksi siis rikkoa laukku,kun voisi katkaista lukon??

Otin Suomessa yhteytta Turkish Airlines:iin Helsinki-Vantaa lentokentalle.Sain jo tuolloin erittain ystavallisen kohtelun ja hyvat neuvot.Tein poislahtiessani raportin tapahtuneesta lentoasemalla kirjallisena.Yleensa se raportti pitaa tehda jo heti tullessa.Mutta en sita siina kiireessa alynnyt.Olin kuitenkin ottanut ajoissa yhteytta.

Olin saanut sahköpostitse ohjeet,etta arvioitan laukun korjauksen.Sen teinkin heti kotiin saavuttuani taalla Antalyassa.Suutari laittoi laukun vetoketjuun uudet vetimet ja maksoi 10 liiraa.

Laitoin paperit Helsinkiin,ja kerroin siina,etten halua korvausta,koska korjaussumma oli noin pieni.Olisihan ollut naurettavaa pyytaa korvausta rahana.Kerroin,etta teen muistutuksen kuitenkin siina mielessa,jotta jatkossa toimisivat muitten kohdalla toisin.

Ymmarrettavaa on,etta turvallisuus lentoliikenteessa on etusijalla,mutta se eikuitenkaan edellyta rikkomaan matkustajan laukkua,jos asian tarkistamiseen on muu keino,niinkuin olisi ollut minunkin laukkuni kanssa.Rikkomalla siis lukko,eika laukkua.

Nyt sain Turkish Airlines:lta Helsingista postia,jossa oli mukana kaavake allekirjoitettavaksi ja takaisinlahetettavaksi.Siina sanottiin,etta kun ovat saaneet paperin takaisin allekirjoitettuna,niin maksavat minulle korvausta 30 euroa,vaikka en korvausta ollut halunnutkaan.

Tulen jatkossakin kayttamaan Turkish Airlines:ia aina,jos se on mahdollista.Myös lentomatkoilla heilla on erittain hyva palvelu,ja erittain hyva ruoka.